12 februari 2011

Overwinteren in Lucca


12 februari 2011
Veel wielrenners uit noordwest-Europa trekken in de winterperiode naar wat warmer oorden. Dat deden ook Mary-Anne en ik. We wonen vanaf 11 januari tot eind april in het oude centrum (Centro Storico) van Lucca, Toscane, een waar wielermekka. Al hoef ik mij op mijn leeftijd niet meer te onderwerpen aan strakke trainingsregimes, de ambitie om ook dit jaar nog een beetje leuk mee te kunnen rijden vraagt toch wel om enige voorbereiding, resp. het onderhouden van de conditie. Zeg maar: de strijd tegen het verval. Kan geen kwaad, maar het moet natuurlijk wel leuk blijven. Ik hou erg van balans. Dus er wordt hier wel degelijk enigszins straf gefietst (tot nu toe ruim 1000 kms en dat zijn kwaliteitskilometers!). Dat kan perfect in de omgeving van deze buitengewoon prettige stad. Maar er is ruimte voor andere activiteiten, waaronder gewoon het meeleven van het leven alhier. We hebben een prettig appartement op de begane grond (piano 0). Met een tuin. Waarin zich elke avond tot ons grote genoegen ook Steenuilen melden, gekker moet het niet worden.... Steenuilen zijn mijn andere passie. Zie de website http://www.steenuil.nl/ ; die blijf ik vanuit Lucca als webbeheerder actueel houden. Tevens de uiteenlopende financiĆ«le zaken behartigen, dat in mijn hoedanigheid als penningmeester van die club. Om maar wat te noemen. Er moet hier dus toch ook  nog gewerkt worden!


1 opmerking:

  1. Noem jij dat werken??
    Allemachtig, een col op fietsen, dat is inderdaad werken ja, maar de rest?

    Ik zit hier de vorm op peil te houden met ritjes naar mijn werk met windkracht 7 van opzij (niet te doen met die hoge velgen) en veel regen op het moment.

    Veel plezier daar en ik ben benieuwd naar je berichten, groeten aan MA,

    Tom

    BeantwoordenVerwijderen