13 februari 2011

13 februari
Vandaag voor het eerst origineel pokkenweer hier in Lucca. Maar niet op de fiets dus (anders wordt-ie vies). Het slechte weer zal wel verband houden met het overlijden van oud-coureur Fedor -Iwan de Verschrikkelijke - den Hertog. 'Come lui nessuno mai', zouden ze hier zeggen. Wat een klasbak was dat.

Op de Muren (stadswallen) zal het ook wel niet zo druk zijn als op een normale zondag. Voor wie de muren niet kent: zie de foto op het blog van gisteren. In het najaar wordt over deze muren rond het Cento Storico(lengte rondom = 4,5 km) een wielercriterium georganiseerd. Tijdens het WK Wielrennen van 2013 zullen de Muren het decor vormen van de eerste kilometers in de wegwedstrijd bij de profs. Zou mooi zijn als Thomas Dekker, hier ter plaatse goed bekend, dan zou kunnen winnen.....


Een mooie dag al met al om  de website http://www.steenuil.nl/ wat te actualiseren en aan het financieel jaaroverzicht voor STONE te werken. Ik merk wel dat ik niet zo'n cijferdoos ben. Maar ja, wat moet, dat moet, en daar gaat het om. Rond vijven hebben Mary-Anne en ik (in dit geval eigenlijk andersom) een afspraak met de lokale Steenuildeskundige Riccardo Gherardi en zijn vriendin Luisa in het prettige etablissement Stella Polare. Binnenkort gaan we hier in de omgeving te zamen achter de uilen aan.

Morgen zal het wel weer beter zijn qua weersgesteldheid. Dan heb ik weer afspraak met o.a. Dario, sterk rijder, doet aan triathlon. Met hem erbij kom ik langs wegen en op plekken waar ik in mijn uppie niet anders dan bij toeval terecht zou komen, zoals vorige week de beklimming van de Piccolo Mortirolo. Dario stuurt me steevast de gereden routes in Google Earth, da's dan weer handig. Voor later.
http://connect.garmin.com/activity/67555944

Zoals op deze route, langs de kust tot voorbij La Spezia (woonplaats van Alessandro Petacchi) met koffie in een achterafsteegje in Monte Marcello, als beloning voor de klim. Leuke plaats aan een mooie baai, dat La Spezia.




Groeten!

1 opmerking:

  1. Ziet er goed uit Joep! Heb je nog speciale italiaanse winkeltjes ontdekt???

    BeantwoordenVerwijderen