18 februari 2011

Ook In Lucca kan het regenen....


   Vóór en Na de restauratie: 

                      

Regen:
Een beetje flauw natuurlijk, maar ik wil graag de achtergeblevenen, zeg maar : het werkvolk, laten weten dat het hier lekker (fiets)weer is. De meeste dagen tot nu toe was het in Toscane toch al gauw 10-12 graden warmer dan in het geliefde vaderland. De laatste 2 dagen echter moest ik op dit punt mijn mondje houden. Het heeft hier al die tijd onafgebroken geregend, al bleef de temperatuur dan wel minimaal 10 graden. We zijn de deur alleen uitgeweest voor het hoogstnoodzakelijke, dus vrijwel niet.
Mary-Anne en ik hebben ons beide geamuseerd met onze werkjes; voor de Steenuilen. En we zijn pizza gaan eten in de zaak die volgens Bartjens de beste weet te serveren, Mara Meo. Nou, lekker waren ze. Het is die bodem, hè?

Vandaag was het goede weer dan weer terug: dikke lente!  Zon, windstil, 15-16 graden. Toch heb ik niet gefietst. Want de dag na dit ritje http://connect.garmin.com/activity/68411413 op dinsdag jl. , gemaakt in gezelschap van Dario, Luca en Paladino, kreeg ik last van mijn onderrug, bilspier en linkerbeen. Ik kon even nauwelijks lopen. Maar ja, hoe gaat dat? Die gasten rijden dit soort routes het hele jaar door, en zijn nog een stuk jonger ook. Stuk sterker dus dan schrijver dezes. Onderweg is het parkoers sowieso al aardig geaccidenteerd, en dan komt de Pizzorne. Genoemde heren gaan hier rap omhoog, en dan doe ik natuurlijkwel mijn best om niet te ver achter te blijven. Dat lukte op zich aardig, al moest ik er natuurlijk wel af, maar gezien ook het gem. percentage (>10) heb ik me ongetwijfeld geforceerd. Eigen schuld, dikke bult.

 
                                                                 Luca & Pala zijn boven

Morgen ga ik het weer eens proberen. Beetje kalm aan natuurlijk. En op tijd weer thuis, want morgen ontvangen we de familie van Paladino hier voor la cena. Het wordt een combi Italiaans - Marokkaans. Ik heb gevraagd wat ze willen drinken. Nou, eerst bier, dan witte wijn, en dan rode wijn. Mogen zijn kinderen Cola? Nee, da's erg slecht, doe maar water, dat dan weer wel!



Afdaling Pizzorne


  

2 opmerkingen:

  1. Tsja,
    dat krijg je er van als je zo nodig op jouw leeftijd maar liefst 9,5 meter in het wiel van Taylor Phinney gaat hangen. Ik had het denk ik bij een meter of 5 gelaten,
    2 meter was natuurlijk ook genoeg, had je dezelfde blog kunnen schrijven.
    Het is hier trouwens schitterend fietsweer, droog, strak zonnetje bij een graad of 2, kom daar maar eens om.

    Mazzel, Tom

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Joep

    'n Mooi blog, om te lezen en te bekijken, en zeker ook om inspiratie op te doen voor een leuk fietsreisje! Nog veel plezier in die mooie treken, groeten van een ex-collega en wielerfanaat

    Peter Valkema

    BeantwoordenVerwijderen